Om Voksevirk

Voksevirk er startet, fordi jeg har erfaret, at virksomheder ret hurtigt bliver i stand til at tage fat i skuffeprojekterne, og komme videre med virksomhedens udvikling, når først driftsopgaverne er uddelegeret.

Med min hjælp, kan du få flyttet en række driftsopgaver væk fra skrivebordet og hovedet, og i stedet bruge tiden på det, som du er bedst til.

Janne Kruse, indehaver af Voksevirk

Hvorfor voksevirk?

Jeg har gennem mit arbejdsliv erfaret, at mange ejerledere sidder fast i den daglige drift. Drift, som suger energi og motivation til andre udviklingsprojekter og derfor ofte bliver barrieren for at udvikle virksomheden.

I mine jobs har jeg ofte fået en slags PA-rolle i forhold til lederen og har i den forbindelse overtaget en lang række af driftsopgaverne i virksomheden, indenfor salg, marketing, HR, administration og meget andet.

Med Voksevirk, får jeg mulighed for at hjælpe virksomheder præcis der, hvor de er, og konkret kunne fratage nogle af de mange driftsopgaver, som tager fokus fra den videre udvikling af virksomhederne. Det er det jeg brænder for!

 

Referencer

Nedenfor ses nogle af de kunder, som jeg arbejder for.

Mattle ApS

Arbejder hos Mattle ApS.

Laver diverse marketing opgaver, herunder:

  • Redigerer hjemmesider
  • Skriver cases
  • Interviewer kunder
  • Laver opslag til LinkedIn
  • Nyhedsbreve
  • Power Points

Se mere om Mattle ApS her..

Converdan A/S

Converdan A/S

Laver opgaver indenfor markedsføring, HR, arbejdsmiljø om administration, herunder

  • Markedsføring og kommunikation
  • Hjemmeside
  • Skrivning og planlægning af LinkedIn og Facebookopslag.
  • Fotografering og videooptagelser.
  • Sekretær i arbejdsmiljøgruppen.
  •  HR-opgaver

Se mere på www.converdan.com

Ivar Haahr A/S

Arbejder hos Ivar Haahr A/S freelance. Hjælper blandt andet Carsten med:

  • Hjemmesider, redigering og er i gang med at lave nye hjemmesider.
  • Sociale medier, opslag på Facebook og Instagram
  • Messeplanlægning og gennemførelse.
  • En række administrative opgaver.

Se mere om Ivar Haahr A/S på www.ivarhaahr.dk og på www.pileanlaeg.dk

 

Brørup Hallerne

Laver diverse ad hoc opgaver indenfor salg og markedsføring, herunder:

  • Skrivning og planlægning af Facebookopslag med annoncering.
  • Videooptagelse af motionscentret.
  • Fotografering af centret og medarbejdere.
  • Oprettelse af YouTube Kanal.
  • Er i gang med at lave en ny hjemmeside (kommer snart online).

Se mere på www.broeruphallerne.dk

Brynk Business Academy

Ad hoc opgaver efter behov.

Har hjulpet Bjarne med diverse administrative opgaver, herunder med mere lokal udbredelse af hans salgs- og ledelseskurser. Bjarne underviser i hele verden, blandt andet via det Tyske Handelskammer.

Skal desuden “uddannes” til virtuel DJ i Bjarnes virtuelle studie, så vi kan udleje studiet med teknisk hjælp til virksomheder, der ønsker at nå ud til kunder, medarbejdere eller leverandører online.

Se mere på www.brynk.dk.

 

Team Rynkeby Sønderjyllands Erhvervsklub

Har været involveret i opstarten af Team Rynkeby Sønderjyllands Erhvervsklub via Bjarne Brynk, fra Brynk Business Academy, som selv er meget involveret.

Hjalp til på den administrative side, sponsorkontakt, oprettelse og markedsføring af arrangementer, tilmeldinger og den praktiske gennemførelse på dagen.

Se mere på: Team Rynkeby Sønderjyllands Erhvervsklubs tilmeldingsside.

Ejer af Voksevirk: Janne Kruse

Janne Kruse, Voksevirk

Hvem er Janne Kruse?

Jeg er 47 år og bor i Vejen med min mand Ole Kruse, som er selvstændig med www.synlighedsbureauet.dk

Sammen har vi vores to piger Julie på 14 år og Mille på 12 år. I min fritid er jeg formand for Kræftens Bekæmpelse – Vejen Lokalforening.

Jeg har en mangeårig baggrund i det private erhvervsliv, kombineret med en årrække i Vejen Kommunes lokale erhvervsliv, som erhvervskonsulent hos UdviklingVejen, Udviklingsrådet for Erhverv & Turisme i Vejen Kommune, og Vejen Erhvervsråd.

Som erhvervskonsulent hos UdviklingVejen har jeg sparret med en lang række lokale virksomheder i Vejen Kommune, fra iværksættere til større virksomheder.

Jeg har drevet UdviklingVejens HR-netværk, med HR-cheferne fra Vejen Kommunes største virksomheder, været med til at opstarte KIF Vejen Erhverv i tidernes morgen, opstartet Grøn Erhvervsvækst med lokale håndværksvirksomheder og har i årevis stået for en lang række af arrangementer, fra Nytårskur, årsmøde, generalforsamlinger og til “Bliv leverandør til det offentlige”, Succes Online og mange flere.

Derudover har jeg gennem ca. 10 år stået for UdviklingVejens ugentlige nyhedsmail, ved at finde de gode lokale historier i virksomhederne, interviewe dem, og få udsendt nyhedsmailen med målet om at inspirere virksomhederne til vækst.

I det private erhvervsliv har jeg arbejdet som Key Account Manager i intern salg i en årrække. Derudover var jeg et år i Polen som Sales Advisor, udstationeret af Smurfit Kappa koncernen og var med til at opstarte en fabrik på salgssiden, hjalp med at få interne procedurer mellem afdelingerne på plads, valg af IT system m.m.

Som Project coordinator var jeg via Smurfit Kappa koncernen med til at opstarte en fabrik i Skt. Petersborg, Rusland. Min rolle var først at supportere de russiske sælgere ved at prissætte og sende varer fra Danmark, herefter ophold i Rusland med medarbejdertræning i produkter, messedeltagelse og besøg hos de store russiske kunder.

Jeg har i ca. 5 år været sekretariatsleder i Syddansk Logistik Forum, hvor jeg stod for netværksaktiviteter, medlemskontakt og var sekretær for bestyrelsen, afviklede konferencer og arrangementer m.m.

Siden 2019 har jeg arbejdet hos Converdan A/S som Kommunikations- og marketingansvarlig kombineret med en rolle som PA og overtog også de daglige administrative driftsopgaver.

Jeg er stadig ansat 15 timer ugentligt hos Converdan som Kommunikations- og marketingansvarlig, hvor jeg er så heldig at have fantastiske kolleger på deltid :).

Den meget brede baggrund har givet mig indblik i mange typer virksomheders daglige udfordringer med driftsopgaver. At se hvor meget det kan gøre, for en virksomhedsejer, der selv sidder med det hele, har virkelig inspireret mig, og jeg vil glæde mig til at bidrage til at løfte andre virksomheder ved at frigive ejerlederens tid.

 

Da vi var 10-12 ansatte, lå alle de administrative driftsopgaver hos mig, men det tog min tid og fokus fra at udvikle og vækste virksomheden. Jeg ansatte derfor Janne til at overtage de administrative driftsopgaver indenfor administration, HR, arbejdsmiljø og som bestyrelsessekretær ved siden af rollen som marketing og kommunikationsansvarlig. Det frigav min tid til at fokusere på de mere strategiske udviklingsopgaver, som gav virksomheden mulighed for at vokse. Her to år efter er Converdan vokset til dobbelt størrelse på medarbejdere og er en betydelig spiller på verdensmarkedet indenfor omformere til hurtigladere af el-biler. I dag er der en fuldtidsansat til de administrative opgaver, men jeg er utrolig glad for, at Janne fortsat er ansvarlig for marketing og kommunikation for Converdan. Jeg er sikker på, at der er andre ejerledere, der har samme behov for hjælp til lignende opgaver, hvor Janne kan være med til at gøre en forskel

Thomas Slivsgaard

CEO, Converdan A/S